bola sepak..

Monday, May 30, 2011

Ok...kali nie aku nk cerita sikit la psal kehidupan aku...xla tiap tiap hri aku lakukan tp seminggu skali tu, wajib la...bg laki, biase la kan bermain bola...ade jgk yg minat tgk org main...tp ak nie xberminat lasom la nk tgk bola..boring gler dowh...hahaha...law main, kuar jgk peluh...blh la nk kurus ckit...ececece...

Yang ak nk kongsi di sini nie, aku nk bawak satu topik yg terbiase kuar dari mulut kta apabila korang ngah syok main bola....pernah x korang terfikir bila korang lakukan satu foul ataupn ble ade peluang nk jaringkn gol tp xmasuk, korang pasti akn menyubet ALLAH...yg nie aku respect la...mase main pn masih ingt pada ALLAH lg...alhamdulillah la...

Tp yg aku nk kongsi ckit, bila korang jarinkn gol(aku xpenah jaring pn sebab aku jge pertahanan)..hehehe...pernah x korang sebut ALLAH ataupn alhamdulillah...msti xder kn..yg ade cme akn sebut,pergh...cantik siot ko shoot tdi...law upload kt fb, msti rmai gler yg like..haha...slh satu statement la...bnyk lg akn kuar ble dpt jaringkn gol ataupn kte menang perlawanan tu...

Law korang tak phm ape yg aku nk ceritakn tu, meh ak nk explain ckit...hehehe...1st of all, nie antara baik buruk dlm game la...contoh yg aku bg nie, main bola sepak sebab aku pn kadang kadang tersebut jgk...bile sesuatu keburukan berlaku, contoh yg aku kt atas seperti pihak lawan dpt jaringkn gol, msti akn terkuar perkataan ALLAH...so that means kita telah memburukkn nama ALLAH...nauzubillahi min zalik...dlm game lain pn sme jgk...bile kite terlepas peluang baik, msti akn terkuar perkataan tersebut...

Then bg yg positif plak, contohnye dapat jaringkn kol, kata tak pernah pn nk menyebut ALLAH...paling kurang pn alhamdulillah pn ckup la...sbagai tnda bersyukur dpt jaringkn gol...nie bersorak mcm apa entah...tak ingt dunia bila dpt jaringkn gol...nie terjadi pada org sekeliling aku la...yg baik pn ade jgk seperti sujud syukur selepas dpt jaringkn gol...aku nk citer nie pengalaman aku tiap2 minggu...

Moga entri kali nie korang semua dpt ambil pengajran n iktibar dari kehidupan korang sendri...bak kata org tua tua, cikgu yg paling cemerlang adalah kehidupan terdahulu kamu...so amiklah pengajaran dari kehidupan yg terdahulu...

Sbb sebagai seorg mukmin, haruslah hari nie lbh baik dari smlm dan esk lbh baik dri hari nie...sama sama kita muhasabah dri nie untk mencapai redho Ilahi...insya ALLAH...

1 comments:

  1. mantap siot..menyubet tu apa?

Post a Comment